tisdag 4 september 2012

Städdax på balkongen

Astern blommar. Nu är det höst!
 Hösten är här och jag har så småningom börjat fixa till balkongen. Jag tog bort rosenbönan, eftersom den var full med bladlöss, och ampeljordgubben med de sura jordgubbarna, men vilket tomrum de lämnade efter sig!

Så här kan det ju inte se ut! Rosenbönan och ampeljordgubben fyllde en stor del av hörnet med grönska. Jag får ta mig en funderare, kanske man kan fylla tomrummet med något...
Druvorna mognar långsamt.
Goda tomater!
Kärleksörten och tulpanpelargonen i samspråk.
Goda gurkor, men stickiga!
Magnolian och klematisen verkar än så länge trivas ihop. Magnolian har tappat några blad, men det kommer också nya. Klematisen har på kort tid klättrat riktigt högt, snart måste jag börja vira den runt i magnolian. (Klematisen till vänster, bredvid bambukäppen.)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar