fredag 28 september 2012

Fina rabatter i öppna trädgårdar! (del 2)

Söndag 22 augusti skrev jag ett inlägg med närbilder från öppna dagar. Här kommer flera foton från evenemanget, nu med fina rabatter. Det finns fotomaterial för flera inlägg, bl.a. på fina bladformer och olika rosor.


Bilden ovan och under: Hasselört (Asarum europaeum) som marktäckare. Kryptuja (tuivio på finska),  en japansk lönn, tuja (thuja) och daglilja längst bak. Dagliljan har fått ett välförtjänat lyft i den rådande retrotrenden. Vackra blad, tålig, blommar länge och snällt, breder gärna ut sig, går lätt att dela... Vad mer kan man begära...?

Spännande arrangemang med färg, höjd och form.
Stiligt

En hel låååång rabatt med bara ringblommor! Fantastiskt!!! Jag sådde mina ringblommor alltför sent detta år... Glömde helt enkelt bort påsen jag så ivrigt köpte i våras... Men några blommor hann ändå lysa upp - och ännu finns det varma dagar!

Lite skäristämning mitt i stan.
I den här trädgården leker skaparen mycket med bladformer och färgsättning. Reultatet är underbart! (Ett inlägg med mer information och foton om det senare.)
Igen en underbar kombination med former! (Samma trädgård som ovan och under.)





2 kommentarer:

  1. Jag var också där och tittade. Prydligt och fint var det :)

    SvaraRadera
  2. Vi hann med fyra underbara trädgårdar, samt ett spontant besök till en bekant med världens finaste klematisar, hortensior och rosor. Efter det konstaterade vi att vi var mätta på intryck, man orkar inte ta till sig hur mycket som helst, även om vi är trädgårdstokiga tanter :) Pop-up restaurangdagen som ordnades samma dag hann vi aldrig med :(

    SvaraRadera