tisdag 9 april 2013

Trädgårdsmässa i Helsingfors 11 - 14.4.2013

Så är det då dags igen för trädgårdsmässan i Helsingfors mässcentrum, "Kevätmessut 11 - 14.4.2013" (på svenska Vårmässa).

Jag vet inte om jag hinner besöka mässan detta år, men kanske. Våren känns som ett trevligt tema och kanske man skulle hitta några nya idéer till balkongen. Chili är trendigt, och passar bra för en varm balkong. Om jag minns rätt är chili årets nyttoväxt. Ni som gillar chili kan säkert få lite tips från Suomen chiliyhdistys r.y, de är enligt deltagarlistan med. 

Själv är jag ingen chilivän, utan letar efter något annat trevligt och gärna nytt och inspirerande. Det är svårt att utgående från deltagarlistan gissa sig till om någon tänkt på oss balkongodlare, eller om det är bara trädgård som gäller. Överby trädgårdsskolas monter besöker jag absolut, om jag hinner till mässan. Överby brukar alltid ha väldigt fina plantor.

Besökarna erbjuds alltså en mässa med våren som tema i trädgård (Kevätpuutarha), hus (Oma koti) och stuga (Oma mökki), samt i inredningen (Sisusta!).

Mera information, t.ex. lista på utställarna, hittar du
http://www.finnexpo.fi/Sites3/Kevatmessut2013/Sivut/default.aspx tyvärr bara på finska och engelska...

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar