måndag 6 augusti 2012

Inredningsaffären Quriosas gård


På min roadtrip till Vasa tidigare i somras besökte vi en inredningsaffär strax före Replot. Affären har härliga prylar för både inne och ute inredning - och såklart drogs jag mer till växterna och gården! Typiskt :)

Quriosas gård är vackert inbäddad mellan hus och skog, förutom ett litet "fönster" i det gröna med underbar utsikt över åkrarna. Gårdshusen blidar ett L och en röd pergola ganska i mitten mellan hus och skog håller fint upp balansen och ger samtidigt höjd och en fin sittplats. En intim och rofylld känsla, skönt så här på sommaren.

Gårdsbutiken Quriosa Interior finns i Jungsund i Österbotten, före Replotbron. Affären är i två av gårdshusen, men den finns också på nätet Quriosa interior


Doftpionen passar bra ihop med trädgårdmöbler med patina.

Röd pergola med smultron och äppelträd. Rött passar perfekt till pergolor!

Lusthus, orangeri, växthus? Underbart hus! Nästan så man kan tro att miss Marple sitter därinne. Te med scones, mmm.



Till en gammaldags gård hör absolut en brunn! Ormbunkar brukar trivas bra vid brunnens svalka, så också här.

Iris germanica växer sig hög och ståtlig.

Klematisen är dekorativ också efter blomningen. Tips: Katter brukar älska att leka med bollarna!


Jag köpte några bokstäver. Att ha ordet kram på vägen ut till balkongen passar väl bra? Min balkong är min lilla välkomnande oas, en syrerik famn att vila i.


Stenen bakom bokstäverna kommer från Färöarna. Den runda stenen från Hangö. På balkongen min gröna vilstol, gräsväxter på balkongräcket, tomater, vinranka och gurka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar